zondag 2 mei 2010

Geluk . . . .


Bovenstaande foto laat ons twee maal het geluk zien.
Het opschrift: Ioannes Eyssen anno 1738 Gertruidis Schillinx.
Hun geluk: in het jaar 1738, het jaar van de inkrassing, zijn deze beide 10 jaar getrouwd (27-07-1728 Heerlen).
Mijn geluk: Ik doe al geruime tijd onderzoek naar de kinderen Eyssen (zie Hoc Fecit Willem Eijssen), en heel recent ontdek ik per toeval deze inkrassing in de groeve Caestert. Bij het voorbereiden van een foto-opname draai ik de lamp op een laag pitje, en zet deze op de grond tegen de muur. In het geringe licht zie ik dan op ongeveer 30 cm. hoogte van de vloer deze inkrassing . . . . . mijn geluk!
Deze plek zijn we al tientallen malen gepasseerd zonder dit opschrift te zien, het geluk zit vaak in een klein hoekje . . . .
De vraag blijft echter was Gertuidis Schillinx ook erbij toen haar naam hier ingekrast werd ? Ik geloof het wel, alleen al om het verhaal wat mooier te maken . . .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten